Denní režim

6.45 – 8.30

Hry a činnosti dle volby dětí, logopedická chvilka, uspokojování pohybových aktivit, zdravotní cvičení, relaxační chvilka

8.30 – 9.00

Upevňování hygienických návyků, upevňování návyků sebeobsluhy a samostatnosti dopolední svačina

9.00 – 9.30

Nabídka výchovně vzdělávací činnosti formou individuálních, skupinových a frontálních činností, zájmově v různě velkých skupinách. Ranní kruh je místem každodenního setkávání všech dětí a učitelky. Umožňuje motivaci vztahující se k týdennímu tématu, seznámení s programem, který mají děti před sebou. Umožňuje rozvoj komunikace dětí, zejména naslouchání, dodržování zásady, že mluví jen jeden…Sledování televize a videa jako doplněk k aktuálnímu tématu

9.30 – 11.30

Příprava na pobyt venku – vycházky mají část poznávací a pohybovou, pohybové aktivity na hřištích u MŠ, návrat k obědu, hygiena.

11.30 – 12.00

Oběd, hygiena po obědě

12.00 – 14.00

Převlékání, literární chvilka, odpolední odpočinek. Záleží na věku dítěte, respektujeme individualitu dítěte, dle potřeby zařazujeme klidné činnosti pro děti s nižší potřebou spánku. Každé dítě má své lehátko s lůžkovinami. 12.00-12.30hod odcházení dětí po obědě.

14.00 – 14.30

Převlékání, podávání odpolední svačiny, hygiena, sebeobslužné činnosti, podpora samostatnosti.

14.30 – 15.15

Hry dětí dle vlastního zájmu, opakovací chvilky, hudebně pohybové hry, rozvoj jemné i hrubé motoriky, individuální činnosti, rozcházení dětí.

 

pohybové aktivity:

spontánní i v hlavní řízené činnosti

druhy aktivit: běh, chůze, skok, lezení, házení, zdravotní cviky,

akrobatická cvičení, pohybové hry , hudebně poh. hry, sezónní činnosti

vybavení: ribstole, lana,  žebřík, průlezky, trampolína,  míče, obruče, atd.

frekvence zařazování: řízených činnostech, pobytu venku, formou TV chvilky

místa uskutečnění: MŠ třída, třída v prvním patře, veřejné hřiště, přírodní hřiště, přírodní prostředí

 

kulturně hygienické činnosti jsou zařazovány před jídlem, po jídle, po pracovní činnosti a individuálně během dne

 

otužování:

je prováděno vzhledem k individuálním potřebám, možnostem a zdravotnímu stavu dětí

frekvence: průběžně zařazeno v denním režimu

způsoby: vzduchem – pobyt venku, ten se nekoná jen za deště, silného  mrazu, větru nebo inverzi, vodou – předplavecký výcvik, pravidelným větráním třídy